14 дни до Коледа – Плетен орнамент със снежинка

Най-хубавата Коледа е снежната Коледа. Нали?

Не знам каква е вероятността по празниците във въздуха да прехвърчат снежинки, но съм сигурна, че още една-две никак няма да са в повече.

Затова днес ще ви представя този орнамент с бродирана снежинка:

11_snowflake_2

За да го направите, трябва да си изплетете 2 ромбчета по следната схема:

АБРЕВИАТУРА:
бр: бримка/и
НД: направете единична наддавка като изплетете бримката през предното и задното краче
СВД: направете единична опакова свивка, наклонена надясно
СВЛ: направете единична опакова свивка, наклонена наляво
О: опаково/а
Л: лицево/а

Заплетете 2 бримки.
Ред 1: Изплетете
Ред 2: НД, изплетете О втората бр.
Ред 3: Прехвърлете първата бр. на дясната игла без да я изплитате, изплетете Л до последната бр., изплетете я О
Изплетете всички нечетни редове до края на ромбчето като Ред 3.
Ред 4: НД, изплетете О до последната бримка, НД
Изплетете редовете 6, 8, 10, 12, 14, 16 като ред 4 – в резултат трябва да имате 17бр.
Ред 18: Изплетете О до края.
Ред 20: СВЛ, изплетете до последните 2 бр., СВД
Изплетете редове 22, 24, 26, 28, 30, 32 като ред 20 – в резултат трябва да имате 3 бр.
Ред 34: Изплетете О първата бримка, СВЛ.
Ред 35: Изплетете Л
Завършете.

Избродирайте снежинки откъм лицевата страна на ромбчетата. Прилепете ги с опаковите им страни отвътре, съшийте по краищата. С помощта на игла добавете примка в единия от острите ъгли.

Обърнете внимание дали е достатъчно контрастен цветът на конеца, с който ще избродирате снежинката. Аз направих една с бяло върху светло синьо и тя почти се губи на този фон:

11_snowflake_3

И нека вятърът снежинки гони!

Можете да намерите всички публикувани досега идеи за коледна украса от прежда ТУК.